Legközelebb a wc-be hugyozunk, bakker! |
Bár elismerem, hogy a sztori és a mondanivaló is pofon egyszerű. Van két régi jó barát, az egyik már házas, gyerekekkel, nívós munkával, míg a másik egy örök szingli, amolyan Barney Stinson típus, aki mindenbe belekezd, de sosem fejezi be őket. Egy éjszaka elmennek együtt berúgni, és miután egy szent szobor által díszített szökőkútba eresztik az aznap este elfogyasztott sört, és mindkettőjük a másik élete után epekedik, másnap arra ébrednek, hogy a másik testében találják magukat. Az "idegen" porhüvelyben szembesülnek saját hibáikkal, amin igyekeznek a film végére javítani.
Mint írtam, nem bonyolították túl az alapszituációt, és igazából a cselekmény kibontakozását sem. Klisékre épül, mert szerintem a poénok jó részét ellőtték a már ezelőtt megjelent több ezer vígjátékban, de mégis működik, mert ebben a filmben megmondják a magukét a szereplők, és a kamera sem irtózik megmutatni a már-már blaszfémiának kikiáltható jeleneteket. Végső soron az alpári humorra épül, legyen szó egy szaftos káromkodásról vagy pucér seggekről vagy babák testnedveiről, melyek nem túl jó helyre repülnek a pelenkázás során. Az sem rontott a helyzeten, hogy Jason Bateman és Ryan Reynolds kapták a főszerepeket, akik láthatóan élvezték a szituációt. Bár Reynoldsban csalódtam a Zöld Lámpást követően, ezzel a filmmel visszaadta a reményt, hogy nem kell még őt temetni - a másik oldalon Jason Bateman az év meglepetésembere számomra, már a Paul mellékszerepében is jól hozta a kettősügynököt, és a Horrible Bossesban majdnem hasonló szerepkörben mozgott mint itt. Van egy új kedvenc vígjátékszínész a láthatáron? Minden bizonnyal.
Most szépen tedd le a kést! |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése