2011. szeptember 21., szerda

(Újabb) Változatások

Jelentem alásan, hogy a blog formátuma ismét változni fog cseppecskét. Bár július elején nagyon mohó voltam, sajnos nem sok mindent sikerült megvalósítanom az akkori terveimből, főként lustaságomnak köszönhetően. Így nem merem ígérni, hogy a folytatásos novellasorozataim a közeljövőben publikálásra kerülnek, de rajta leszek a dolgon mindenesetre.

Ami fontos, hogy a film és egyéb kultúrtermékek ismertetésénél kénytelen-kelletlen muszáj vagyok bevezetni az értékelést. Ugyebár a blog kezdeténél azt írtam, hogy inkább a filmek által kiváltott gondolatokra hegyezném ki a blogom bejegyzéseit, de időközben rájöttem, hogy idővel kisebb-nagyobb eltérésen kívül belefutnék két vagy több filmbe, mely ugyanazzal a témával, problémával foglalkozik, így a téma megközelítésén kívül másra nem tudnék kitérni, hiszen a gondolatokat már egy előbbi posztban leírtam. Ezért, hogy nekem is könnyebb legyen a tájékozódás a filmek közt, meg hogy tudjam, hogy később mit lesz érdemes újranéznem, az angolszász értékelést fogom bevezetni. Ez ugyebár azt jelenti, hogy a filmeket, sorozatokat, stb. egy F-től A+-ig terjedő skálán fogom értékelni. Hogy miért ezt használom, és nem az itthon szokásos 1-10-es skálát?

Ennek egész egyszerű okai vannak, mégpedig hogy jobban kitűnnek az árnyalatok. Az A+, A, A- filmek egyértelműen a torta krémjét fogják képviselni, míg egy 10-es és egy 7-es értékű filmnél sokkal nagyobb eltérések lehetnének nálam. Igyekszem következetes maradni, és az újabb és újabb filmeket a többi azonos értékű filmhez hasonlítani, hogy nektek meg magamnak is könnyebb legyen a navigáció az elemzett művek listájában. Pl. az utóbbi filmek közül az Attack the Block kapna egy A-, a Crazy Stupid Love egy B+ míg a Bunraku egy nagyon gyenge B- jelölést tőlem. Persze ezek az értékelések nem terjednek ki teljes esztétikai, gondolati értékekre, leginkább azt fogom értékelni, hogy milyen jól szórakoztam, mennyire volt élveztes a cselekmény, a megvalósítás, és hogy a mondanivalót mennyire sikerült átadnia az adott filmnek.

Nos hát egyelőre ennyi lenne, aztán idővel majd jönnek az újabb változtatások. Addig is uff!

Nincsenek megjegyzések: