2012. február 23., csütörtök

The Innkeepers (2011)

Még az imdb reklámozta a The Innkeepers trailerét, és az alapján egy izgalmasnak tűnő szellem horrorra számítottam, de amikor elindítottam a filmet, és megláttam, hogy 100 perces a játékidő, éreztem, hogy itt bajok lesznek. Sajnos igazam is lett. Azóta már csak azt nem értem, hogy hogy kerülhetett ez a film akármelyik 2011-es top horror lista élére...

Egy horrornak manapság nem igazán róható fel, hogy átlagos lenne, elvégre ezt a zsánert még inkább kiszipolyozták, mint az összes többit az elmúlt évtizedek folyamán. Ettől függetlenül egy horror legnagyobb ellensége az, ha unalmas, és a The Innkeepers ebben aztán nagyon jó volt - ennél unalmasabb filmet régen láttam. Bármelyik filmnél nagyon rossz a felépítés, ha a film 2/3-a építkezik, és csak az utolsó 1/3-ban történnek dolgok, de ezek szerint vannak még olyan elvetemült rendezők, akik másképp gondolkodnak.

A The Innkeepers egyébként teljesen hétköznapi sztorin alapszik - egy régi fogadó éppen a bezárása előtt jár, és az utolsó hétvégén a két recepciós, egy színész aspiráns lány, és egy geek srác úgy döntenek, hogy kiderítik, hogy mennyi az igazságtartalma a fogadót körülövező szellemtörténeteknek még mielőtt az intézmény végleg bezárná kapuit. Segítségükre lesz a lány kedvenc színésze, akiről kiderül, hogy még egy médium is, és akinek természetesen nem fogadják meg a jó tanácsait, mert az teljesen logikus lenne.
Elvileg ettől a nénitől kellene halálra rémülnünk.

Mert nem elég, hogy unalmas a film, a főszereplő lány ennyire logikátlan, hogy már fáj. Már egy baráti zongoraleütéstől befosik, de azért csak nem nyugszik, és megkísérti saját végzetét azzal, hogy lemegy a pincébe, ahol még meg is idézi a sráccal a szellemet. Most komolyan, ki ilyen hülye, hogy egy alapos beszarás után - még ha be is van csípve - még egyszer megpróbálkozik kapcsolatba lépni egy túlvilági entitással?!

Szóval a karakterek gyengék, a színészek még gyengébbek, a film nagy része unalmas, és az ijesztgetős résztől sem dobja el az agyát az ember. Legalább következetes marad a cselekmény, és nem lesz happy end a végén, de szerintem ezzel el is mondtam a The Innkeepers összes pozitívumát. Aki mégis a megnézésére vetemedne, annak ajánlom, hogy tekerjen bele, és a 70. perc környékétől kezdje el nézni, mert nem fog lemaradni semmiről. D- és még szerintem nem is voltam szigorú ezzel az alkotással szemben.

Nincsenek megjegyzések: